logo

Киев:
(044) 237 34 85
Днепропетровск:
(056) 370 23 44
(056) 790 06 01
Запорожье:
(061) 220 98 20

"Охранная компания Левит - полный комплекс услуг безопасности" Skype Levit
Работаем с 9.00 до 18.00

 reviziya_s_lupojДо Вас приїхав ревізор?…

У 2014році було ухвалено два закони про мораторії на перевірки, один з них, Закон № 71, донині діє. Ним визначено, що перевірки підприємств, установ, організацій, з обсягом прибутку до 20 млн. гривень за останній календарний рік дозволяються виключно з дозволу Кабінету міністрів або ж за заявою самого підприємства, або згідно з кримінально-процесуальнім кодексом.
Отже, якщо перевіряючи все ж прийшли, співробітник має негайно повідомити керівника, його заступника або іншу уповноважену особу Вашого підприємства . При цьому треба заборонити співробітникам допускати перевіряючих без згоди керівництва. Бажано включити відео або аудіо запис, але у цьому випадку необхідно повідомити перевіряючих, що ви будете користуватися аудіо чи відео фіксацією. Заборонити вони вам це не можуть.
Перш ніж пустити перевіряючих у приміщення, обов’язково вимагайте їх пред’явити службові посвідчення. Відмова є приводом не допустити їх до перевірки. Необхідно переписати або сфотографувати усі реквізити посвідчень. Звернути особливу увагу на держорган, вказаний у посвідченні, ПІБ, термін дії, підпис, печатку державного органа. Трапляються випадки, коли приходять перевіряючи, юрисдикція яких не поширюється на діяльність підприємства. Також треба уважно подивитися на фото самого перевіряючого. Є прецеденти шахрайських і рейдерських дій під виглядом перевірок. У разі, якщо посвідчення прострочене, є якісь невідповідності в реквізитах, у допуску на підприємство цим людям слід відмовити.

Наступний крок, необхідно вимагати, щоб перевіряючи пред’явили наказ та направлення на перевірку. При податкових перевірках інспектори повинні заздалегідь надіслати вам його поштою, і ви повинні розписатися за отримання. Протидіяти цьому не варто, перевіряючи все одно прийдуть.

Необхідно звірити реквізити, які вказані в направленні та наказі на перевірку. В першу чергу слід звернути увагу на дату видачі наказу/направлення, орган, який його видав, яка кількість перевіряючих прийде, хто саме, вид, тип перевірки. Також треба подивитися на предмет, мету перевірки, терміни її проведення. У кінці документу обов’язково мають бути підпис і печатка контролюючого органу. У разі відсутності одного з вищезгаданих реквізитів ви можете сміливо відмовляти в допуску перевіряючим.

Наступний крок. Треба перевірити відповідність вказаних перевірка, то вам повинні надати план/графік перевірок. Ви маєте бути в нього внесені. Крім того, необхідно перевірити періодичність внесення у план/графік перевірок. Якщо це планова перевірка, то вона має проводитися не більше 5 робочих днів для суб’єктів малого підприємництва. У разі податкових перевірок ці терміни збільшуються. Якщо ж це не планова перевірка, то два робочі дні.

Піспя перевірки усіх вищезгаданих підстав треба попросити, щоб перевіряючи розписалися в журналі реєстрації перевірок, форма такого журналу вже давно затверджена, його варто вести на підприємстві, тому що відмова розписатися – підстава не допустити перевіряючих. Усі ці дії може здійснити не лише керівник підприємства, але і кожен співробітник, якщо керівника немає на місці. Скрупульозно перевіряючи документи перевіряючих, ваші співробітники дадуть Вам «фору» за часом і можливість під’їхати в компанію. якщо ви у місті.
Після того як перевіряючі все ж потрапили на об’єкт, вони починають роботу. Рекомендуємо розмістити інспекторів в окремому приміщенні й самим приносити їм документи, які вони вимагають. Треба давати лише ті, які чітко вказані в цілях і предметі перевірки. Причому з урахуванням того, який контролюючий орган прийшов. Якщо це СЕС, то вони не мають права вимагати податкову і бухгалтерську звітність. Якщо це пожежники, то вони не мають права вимагати санітарні та трудові книжки. І так далі.
З приводу надання пояснень – краще взагалі жодних пояснень не давати. Ми радимо закріпити за перевіряючими людину з твердим характером, яка завжди буде присутня біля них, буде фіксувати усі їх дії, шукати порушення.
Після закінчення перевірки її’ результати оформляються у вигляді акту. При податковій перевірці (у разі відсутності яких-небудь порушень) вони можуть бути оформлені у формі довідки. Складаються акти у двох екземплярах. Один залишається на підприємстві, а інший – у контролюючого органу. Перед підписанням акту уважно з ним ознайомтеся. Ви, як суб’єкт, якого перевіряли, маєте право внести заперечення і зауваження. Якщо ви їх внесете до моменту підписання акту, то вони вже будуть невід’ємною частиною, при винесенні рішення за результатами перевірки перевіряючи повинні будуть їх враховувати. Після того, якщо ви вносите свої корективи, ви можете сміливо підписувати акт.
У разі, якщо перевірка «виявила» якісь спірні порушення і це загрожує неприємними наслідками, слід звертатися до суду або оскаржити результати перевірки в адміністративному порядку.

Перелік документів, які мають бути на підприємстві
• реєстраційні документи, виписки, витяги;
• документи, що підтверджують реєстрацію особи в якості платника єдиного податку, ПДВ (зараз це все витяги з реєстру);
• печатка, якщо підприємство ії використовує;
• документи, що підтверджують виконання податкових і звітних зобов’язань;
• документи, що свідчать про облік прибутків від реалізації товарів, послуг та інших видів діяльності;
• підтвердження операцій з великими покупцями;
• документи, що підтверджують походження товару;
• дозвільні документи на товар або їх копії;
• документи, що надають право на здійснення видів діяльності;
• накази про прийняття співробітників на роботу;
• трудові книжки із записом про прийняття на роботу (якщо це ФОП, то трудові книжки зберігаються у самих співробітників);
• документи, що свідчать про наявність працівників певного рівня освіти, якщо це треба для перевірки;
• документи, які підтверджують законність використання приміщення;
• у магазині обов’язково має бути куточок споживача, вивіска.

www.levit.dp.ua